Vilkår

Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Generelt
Salgsbetingelsene godkjennes ved opprettelse av konto og gjelder for salg av varer og tjenester på DLC Bad AS til forbrukere. For å utføre kjøp må du akseptere vilkårene i denne avtalen og følge disse i sin helhet.

Kjøper har rett til innsyn i, og retting/sletting av egne opplysninger. Mer informasjon om personvern finner du i punkt 15.

Er du under 18 år, kan du bare handle dersom du har eget bankkort (debetkort) som kan brukes til dette.

DLC Bad AS leverer kun til Fastlands-Norge og tar betalt for varer med mva.

Ved bruk av angrerett, betales returkostnader av forbruker. Se avtalens punkt 8.

1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

2. Partene
Selger er DLC Bad AS, c/o Regus, Elvesvingen 23, 2003 Lillestrøm, e-post: post@dlcbad.no, telefon: +47 40 76 27 92, Foretaksregistrert NO 835 716 732, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger ikke har informert om før kjøpet, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Ordrebekreftelse: Selger skal uten ugrunnet opphold sende en elektronisk bekreftelse på mottatt bestilling til e-postadressen kjøper legger inn i bestillingen.

5. Betalingen
Betaling for varer og tjenester kan gjennomføres via Klarna, som tilbyr ulike betalingsmåter, inkludert delbetaling, utsettelse av betaling eller betaling direkte. Når du velger Klarna som betalingsmetode, vil dine kontakt- og bestillingsdetaljer bli sendt til Klarna for kredittvurdering og vurdering av tilgjengelige betalingsalternativer.

Klargjøring av betaling:

  • Klarna kan tilby fleksible betalingsløsninger tilpasset kjøperens kredittvurdering.

  • Betaling skjer etter de vilkår som fremgår av Klarna i kassen. Dette kan innebære at kjøpesummen belastes umiddelbart, ved forfall eller i faste månedlige avdrag.

Forhåndsbetaling:
For enkelte produkter med lang leveringstid eller spesialtilpassede varer kan Klarna kreve forskuddsbetaling. Produksjon eller bestilling starter først når betaling er godkjent og gjennomført via Klarna.

Uavhentede varer:
Dersom varer ikke hentes, kan et gebyr påløpe, i tråd med Klarna sine betingelser og for å dekke selgers faktiske kostnader.

Kjøpere under 18 år:
Personer under 18 år kan ikke benytte Klarna som betalingsmetode, da dette krever individuell kredittvurdering.

6. Levering
Levering anses skjedd når kjøperen, eller dennes representant, har overtatt varen.

Hvis ikke annet er avtalt, skal varen leveres uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestilling. Bestillingsvarer og spesialtilpassede produkter har lengre leveringstid.

Ved forsinket levering skal kjøper informeres. Kjøper kan heve kjøpet hvis levering forsinkes utover en rimelig tilleggsfrist, og kjøpesummen tilbakebetales innen 14 dager.

7. Risiko for varen
Risikoen går over på kjøper når varen er levert.

8. Angrerett
Kjøper har rett til å angre kjøpet i henhold til angrerettloven.

Angrefristen er normalt 14 dager fra varen er mottatt, eller fra mottak av siste vare ved flere leveranser.

Kjøper må returnere varen i samme stand og mengde, og dekker returkostnadene med mindre annet er avtalt.

Tilbakebetaling av kjøpesummen skjer senest 14 dager etter melding om bruk av angreretten, med samme betalingsmiddel som ved kjøp.

9. Forsinkelse og manglende levering
Dersom selger ikke leverer varen i henhold til avtale, kan kjøper kreve oppfyllelse, heve kjøpet eller kreve erstatning etter forbrukerkjøpsloven.

10. Mangel ved varen
Ved mangler skal kjøper melde fra innen rimelig tid, senest to år etter overtakelse. Kjøper kan kreve retting, omlevering, prisavslag, heving eller erstatning.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøper ikke betaler eller oppfyller avtalen, kan selger kreve oppfyllelse, heve avtalen, kreve renter og inkassogebyr, samt gebyr for uavhentede varer.

12. Salg av elektrisk materiell
Installering av elektrisk materiell som inngår i faste elektriske anlegg må utføres av registrert installasjonsvirksomhet. Alt materiell skal brukes og vedlikeholdes i henhold til produsentens anvisninger.

13. EE-avfall
Elektrisk og elektronisk avfall (EE-avfall) skal leveres til returpunkter når det ikke kan brukes lenger.

14. Garanti
Garantier fra selger eller produsent gir rettigheter i tillegg til lovfestede rettigheter og begrenser ikke reklamasjonsretten.

15. Personopplysninger
DLC Bad AS er behandlingsansvarlig. Personopplysninger samles inn kun for å gjennomføre avtalen og deles kun når nødvendig eller lovpålagt.

16. Innsamling av produktomtaler
DLC Bad AS kan kontakte kjøper for produktomtale basert på berettiget interesse. Kjøper kan når som helst reservere seg mot slike forespørsler ved å kontakte selger.

17. Konfliktløsning
Tvister forsøkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan Forbrukertilsynet kontaktes for mekling.